Oamenii fericiti citesc si beau cafea de Agnes Martin - Lugand Recenzie

Buna tuturor!
De ceva timp am citit si aceasta carte, Oamneii fericiti citesc si beau cafea de Agnes Martin-Lugand, pe care am vazut-o laudata pe retelele de socializare. Am gasit-o din greseala printre documentele in format PDF si am zis sa-i dau o sansa, avand putine pagini. Nu stiam nici macar descrierea ei cand m-am apucat de citit, dar lectura m-a capturat si am terminat-o in doua zile. Acum haideti sa trecem la recenzie.

Produs publicat in 2016 de TreiData aparitiei: Iunie 2016Format: 130X200Tip coperta: BrosataNumar pagini: 176

Descrierea facuta de editura

A plecat din Paris sa se uite pe sine. Dragostea pe care o va intalni va schimba totul.
Povestea lui Diane incepe in mod brutal cu moartea sotului si a fetitei sale, eveniment care o arunca in cea mai cumplita depresie. Totul se opreste in loc, in afara de inima ei, care continua sa bata. Cu incapatanare. Dureros. Zadarnic.
Cand cel mai bun prieten si asociat in mica afacere cu o cafenea literara la Paris, Felix, ii propune o calatorie ca inceput pentru o noua viata, Diane alege sa indeplineasca o mai veche dorinta a fostului ei sot si se refugiaza departe de lume, intr-o mica asezare din Irlanda.
O intalnire neasteptata cu un barbat taciturn o face pe Diane sa vada din nou lumea cu incredere si cu forta regasita.
Aceasta poveste despre impacarea cu sine contine dialoguri convingatoare si e spusa intr-un stil simplu, nepretentios, avand chiar si accente de umor. -Le Parisien
Profund si emotionant, romanul lui Agnès Martin-Lugand sondeaza cu luciditate cea mai cumplita tragedie din viata unui om. O carte care te marcheaza. - Susan Wiggs
"In intuneric, am mers pe urmele lor, in incaperea in care ne reuneam. Colin venea spre mine, eu ii desfaceam cravata, el ma saruta, Clara ne despartea, cinam, Colin o culca pe fiica noastra, dupa care ramaneam amandoi, cu siguranta de a o sti pe Clara la caldura in patul ei, cu degetul mare in gura.
Am realizat ca apartamentul nostru nu mai exista, imi dorisem sa raman acolo ca sa pastrez totul neatins, dar gresisem. Nu mai erau dosare, zgomotul cheii in usa, alergaturi pe parchet. Nu aveam sa mai revin niciodata aici."
Dupa ce a profesat ca psiholog timp de sase ani, Agnès Martin-Lugand s-a dedicat scrisului, publicandu-si primul roman, Oamenii fericiti citesc si beau cafea in regim propriu, pe platforma Kindle Amazon, in decembrie 2012. Remarcata rapid de bloggerii atenti la mediul literar virtual, a trezit interesul Editurii Michel Lafon, care i-a propus debutul in lumea editoriala traditionala. Odata ce romanul sau a aparut in catalogul Michel Lafon si s-a vandut numai in Franta in peste 300 000 de exemplare, a fost asigurata si traducerea lui in mai multe limbi europene, printre care spaniola, italiana, poloneza si turca. Drepturile de ecranizare au fost achizitionate de producatorul american Harvey Weinstein. Continuarea romanului, Viata e usoara, nu-ti face griji, este in curs de aparitie.

Parerea mea

Fara sa stiu m-am apucat de lecturat o combinatie intre drama si iubire, viata unei persoane trecute prin chinul de a-si pierde sotul si fetita intr-un cumplit accident de msina. Cartea este povestita din perspectiva sotiei vaduve, Diane, si prezinta traumele prin care trec aceste persoane, care au suferit astfel de pierderi, incercarea de a se impaca cu gandul pierderii persoanei iubite. Il lasa acasa, in Franta, pe Felix, prietenul ei cel mai bun, Diane plecand intr-un orasel izolat din Irlanda pentru a-si pune gandurile la punct. Acolo intalneste pe vecinul sau, Edward, parand ca au o conexiune speciala. Oare vor avansa lucrurile intre cei doi? Va reusi Diane sa se impace cu moartea sotului si a fetitei?

Puncte tari

Puncte slabe

O recomand, sau nu?

O recomand persoanelor care iubesc povestile inspirate din viata reala, care nu se supara pentru putin romantism. A fost o lectura usoara, care m-a tinut cu sufletul la gura pana in ultimul moment. Pentru finalul ciudat, m-am hotarat sa ii acord 4 stelute.


Etichete: , , , ,